نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

علم در کنار دین سعادت بشر را رقم می‌زند ( 26 شهریور 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی فقیه در گیلان علم و دانش را توأم با همدیگر عنوان کرد و گفت: علم در کنار دین می‌تواند سعادت بشر در دنیا و آخرت را رقم بزند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه دین و آموزش و پرورش همزاد بشر است اظهار کرد: حضرت آدم (ع) پیامبر خود و خانواده‌اش بود و برنامه الهی را پیاده کرد.

وی به اهمیت دین در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: علم به‌تنهایی نمی‌تواند برنامه زندگی را ارائه کرده و حلال و حرام را مشخص کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دنیای امروز بشر با علم خود نمی‌تواند برنامه‌هایی که سعادت دنیا و آخرت را تامین می‌کند، ارائه دهد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به وجود 170 مکتب در مسائل اعتقادی و اقتصادی، بیان کرد: تمام مکتب‌های مذکور متفاوت از همدیگر هستند بنابراین نمی‌توان تنها به مکتب‌های بشری متکی باشیم.

وی به قرار گرفتن پیامبران از ابتدای آفرینش در کنار انسان اشاره کرد و گفت: آفریدگار دنیا می‌تواند خوب و بد را برای بشر مشخص کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بشر با تعلیمات پیامبران الهی به این مرحله از پیشرفت رسیده است، خاطرنشان کرد: علم از موضوع‌های مهم است و انسان مسائلی را که نمی‌داند از طریق دانش به آن دست پیدا می‌کند.

آیت‌الله قربانی به کشف بسیاری از مسائل توسط بشر از طریق تجربه اشاره کرد و یادآور شد: بشر از طریق دانش قطره‌ای از مجهولات را کشف کرده اما هنوز بسیاری از مسائل را نمی‌داند.

وی با تأکید براینکه دین و علم همزاد بشر است، اظهار کرد: بشر بدون دو امر مذکور نمی تواند زندگی کند و ئین و دانش باید توأم با همدیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حاصل پیشرفت علم به‌تنهایی را ساخت بمب اتم و فرو ریختن آن روی مردم در شهرهای ناکازاکی و هیروشیما توسط آمریکا عنوان کرد و افزود: علمان دینی و حوزه‌های علمیه انسان‌ها را در استفاده صحیح از دانش هدایت می‌کنند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، بیان کرد: امام(ره) انسان الهی محض بود و اخلاقی‌ترین و شایسته‌ترین انسان‌ها روی زمین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امام(ره) با علم گسترده‌ای که داشت توانست آمریکا و انگلیس را از کشور بیرون کند و ایران مستقل به‌وجود آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین با علم مخالف نیست، تصریح کرد: دین از هیچ مکتبی هراس ندارد اما اگر از همدیگر جدا شوند نتیجه آن برپایی رقص شمشیر و فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه می‌شود.

آیت‌الله قربانی، جمهوری اسلامی ایران را مظهر اسلام خواند و متذکر شد: امروز بهترین توأمان علم و دین در سایه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران است.

وی، ترویج دین، نماز، احکام و حجاب را به نفع جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ترویج دین موجب تربیت نسلی مانند شهید حججی‌ها می‌شود و با جهاد در راه خداوند پوزه استکبار در سوریه و عراق را به خاک مالیدند.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام