نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

روحانیون در برطرف کردن مشکلات جامعه تلاش کنند ( 25 تیر 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: روحانیون در برطرف کردن مشکلات جامعه تلاش کنند زیرا این امر موجب خوشبینی مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لحاظ کردن و اجرای برخی از نکته‌ها برای رسیدن به آرمان‌های نظام اسلامی اظهار کرد: نکته نخست آن است که فعالیت‌های دیگران را با تبلیغات سوء علیه همدیگر خنثی نکنیم.

وی ادامه داد: بعضی از افراد وظیفه شرعی خود می‌دانند تا مسؤولان و خدمتگزاران نظارم را تخریب کرده و مسائلی را به آنها نسبت دهند و این امر موجب تضعیف روحیه مسؤولان می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و ائمه جمعه استان قبل از ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و افزود: به روحانیون گوشزد کردم وارد جریان‌ها نشده و مانند مقام معظم رهبری عمل کنند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بدون طرفداری از فرد خاصی بود، تصریح کرد: اگر روحانیون از فرد خاصی حمایت کنند و مردم به کاندیدای دیگری رأی دهند موجب کاهش جمعیت در نمازهای جمعه می‌شود و اعتبار علما در جامعه از بین می‌رود.

وی به توجه بیشتر روحانیون گیلان به موضوع‌های مطرح شده در گردهمایی علما در استان اشاره کرد و گفت: برخی از روحانیون به مسائل توجه نکردند و جمعیت در نماز جمعه آنها کاهش پیدا کرده و ناچار هستند به جای دیگری بروند.

امام جمعه رشت با تأکید بر حفظ وحدت در جامعه، بیان کرد: مردم به رئیس جمهور رأی دادند و شورای نگهبان صحت انتخابات را تأیید کرده است و امور باید با همدلی پیش برود و در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسیم.

آیت‌الله قربانی در ادامه از وجود 80 هزار نفر روحانی در قم خبر داد و یادآور شد: در بعضی از مناطق کشور که 15 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند یک روحانی وجود ندارد در صورتی که مردم به علما علاقمند هستند و روحانیون با اعتقاد باید در برطرف کردن نابسمانی‌ها و مشکلات منطقه خود تلاش کنند زیرا تلاش روحانیون در برطرف کردن مشکلات جامعه موجب خوشبینی مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه انجام امور فرهنگی و علمی از نکته‌هایی است که روحانیون باید به آن بپردازند، خاطرنشان کرد: دشمنان شبهات بسیاری را در جامعه مطرح کردند و روحانیون باید پاسخگوی این مسائل باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تألیف کتاب‌های «قرآن و علوم قرآنی» و «قرآن آیین زندگی» به منظور پاسخگویی به شبهات دینی اشاره کرد و افزود: کتاب «شبهاتی پیرامون قرآن و پاسخ به آن» را در یک‌هزار و 200 صفحه و در دو جلد در دست تألیف دارم.

آیت‌الله قربانی، پاسخ به شبهات دینی را از وظایف استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها خواند و اظهار کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال از بین بردن اعتقاد مردم هستند و اگر جامعه با فرهنگ اسلام ناب آشنا باشد، دین حفظ می‌شود.

وی با تأکید براینکه تمام مسائل نباید با نگاه سیاسی باشد، بیان کرد: انگیزه دینی مردم در جامعه باید حفظ شود بنابراین آشنایی مردم با دین حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، روستاها را سنگر دینداری دانست و تصریح کرد: مردم در جامعه به‌ویژه در روستاها باید احساس کنند بی‌پناه نیستند و این امر وظیفه روحانیون را سنگین‌تر کرده است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام