نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

مداحان سردار سلیمانی‌ها را به عنوان عباس زمان معرفی کنند ( 20 تیر 96 )


گیلانیان : نماینده ولی فقیه در گیلان مداحی به سبک موسیقی غربی را انحرافی عنوان کرد و گفت: مداحان باید سردار سلیمانی‌ها را به عنوان عباس زمان معرفی کنند تا جامعه انقلابی با آنها آشنا شوند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در جمع مسؤولان تشکل‌ها، هیأت‌های مذهبی و مداحان گیلان اظهار کرد: مسائلی که جامعه به آن نیاز دارد توسط تشکل‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) بیان می‌شود.

وی، بهترین مسیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از خون شهیدان، سیدالشهدا(ع) و یاران او را تقویت تشکل‌های مذهبی در جامعه عنوان کرد و افزود: امروز دنیای مادی می‌خواهد فرهنگ شهادت‌طلبی را از برنامه زندگی مردم جدا کند و استکبار جهانی به‌دنبال جایگزین کردن شهادت‌های قلابی به‌جای آن است تا موجب نفرت جوامع انسانی از اسلام ناب محمدی(ص) شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گروهی آگاه از فرهنگ متعالی اسلام و به‌دور از خرافه‌های رایج گذشته و حال باید واقعیت‌ها را برای نسل امروز بیان کنند، تصریح کرد: واقعیت‌ها گاهی به صورت نوشته و شفاهی بیان می‌شود.

آیت‌الله قربانی، خواستار بیان حقایق با اشعار حماسی توسط مداحان برای جامعه شد و بیان کرد: در طول تاریخ مداحان مردم را با واقعیت‌ها آشنا کردند اما در عصر میانی انحرافی‌هایی پدید آمد و اکنون با رهنمودهای مقام معظم رهبری این انحراف‌ها آشکار شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام طاغوت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌خواست یزید زمان به جامعه معرفی شود، خاطرنشان کرد: عاشورا را تنها به عنوان یک رسم برگزار می‌کردند تا دل مردم بسوزد و گریه کنند.

امام جمعه رشت به مشخص شدن مسیر حق و باطل در دنیای کنونی اشاره کرد و متذکر شد: امروز ایران، یمن، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان در جبهه حق قرار دارد و در مقابل آن کفر در قالب آمریکا، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی صف‌آرایی کرده است.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه داعش رفتار یزید را تکرار می‌کند، اظهار کرد: امروز شرایط برای ما فراهم شده تا یزیدیان زمان را به مردم معرفی کنیم.

وی بر استفاده از شعرهایی در راستای معرفی امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و مالک اشتر توسط مداحان تأکید کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی‌ها باید به عنوان حضرت عباس این زمان معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار معرفی خانواده شهدا به عنوان زینب‌های زمان توسط مداحان شد و اظهار کرد: حماسه‌های امروز در قالب شعرهای سازنده توسط مداحان برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله قربانی با تأکید براینکه مداحان از خواندن شعرها به سبک موسیقی غربی پرهیز کنند، بیان کرد: مداحی به سبک مذکور انحرافی است و باید واقعیت‌های کربلا با زبان امروزی به‌دور از خرافه برای مردم بیان شود تا جامعه انقلابی با یزیدیان زمان آشنایی پیدا کنند.

وی به شرایط ایجاد شده با وقوع انقلاب اسلامی و جبهه و جهاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و افزود: وجود روحانیون و آگاهانی از انقلاب، جبهه و جهاد در رأس تشکل‌های مداحی به منظور رصد و کنترل شعرها حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نیازمند رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع به منظور تربیت جامعه انقلابی و جهادی هستیم، تصریح کرد: اکنون پیوند بین روحانیون و جامعه مداحان وجود دارد و ما مسلمان حسینی(ع)، علوی و خمینی(ره) هستیم و باید اشعار تحول‌آفرین در جامعه بیان شود.

آیت‌الله قربانی بر شناسایی شاعران انقلابی و شعرهای مفید توسط مسؤولان فرهنگی تأکید کرد و گفت: شعرهای انقلابی باید در اختیار مداحان گذاشته شود ضمن اینکه تفاوت خرافه با واقعیت‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه مداحان باید تلاش کنند از خرافه پرهیز کرده و واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنند، متذکر شد: با بیان واقعیت‌ها می‌توان جامعه‌ای حسینی(ع) و انقلابی ایجاد کرد تا زمینه‌ساز حکومت امام عصر(عج) شود.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام