خطیب جمعه رشت : دیدگاه (0)

رمضان ماه توبه، انابه و ماه عذر تقصیر به درگاه خداست ( 12 خرداد 96 )


سفیر سبز : امام‌جمعه رشت بابیان اینکه رمضان اتفاق بزرگی است و روزه ماه رمضان خاصیت‌هایی دارد که باید از خدا برای حفظ آن توفیق خواست اظهار کرد: رمضان ماه توبه، انابه و ماه عذر تقصیر به درگاه خداست.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با قدردانی از حضور 80 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: درود بر مردمی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری خیابان‌ها را شلوغ نکردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند خطاب به پیامبر فرمودند که به مردم بگو همه اعمال شما مال خودتان است اما روزه ماله من است، من جزای روزه شما هستم گفت:   خانم‌های مسلمان، دختران مؤمن، مسلمان و روزه‌دار، موهایتان را از نامحرم بپوشانید تا روزه شما روزه‌ای باشد که خدا جزایش باشد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: ایشان اموال فراوانی داشت اما همه را در راه پیامبر (ص) و دین او صرف کرد و وقتی  این دنیا را ترک می‌کرد وصیت کرد او را با پیراهنش دفن کنند زیرا بعضی‌ها می‌گویند چیزی برای خدیجه نمانده بود، این زن و شوهر اسوه هستند برای مسلمانان در این روزهایی که طلاق و بی‌احترامی‌ها در خانواده‌ها زیاد شده و باید صبوری پیشه کرد.

قربانی با گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: امام خمینی (ره) شجاعت حیدریه داشت و برنامه‌های بی‌حیایی و مملکت فروشی شاه را برای مردم فاش کرد که منجر به دستگیری امام شد و در 15 خرداد بیش از 15 هزار نفر شهید، مجروح و زندانی شدند ولی مردم امیدشان را از دست ندادند.

خطیب جمعه رشت گفت: امام 16 سال در تبعید در ترکیه و عراق و فرانسه بودند و 27 سال قبل به ملکوت ایزدی پیوستند و مقام معظم رهبری 27 سال است که این کشتی طوفان‌زده را هدایت می‌کند و خدا سایه‌اش را بر سر ما سلامت بدارد.

قربانی با اشاره به سالروز وفات نماینده سابق ولی‌فقیه در گیلان گفت: آیت‌الله احسان‌بخش واقعاً بلندهمت و خدمتگزار بود که هیچ‌کس خدماتش را فراموش نمی‌کند و در 13 خرداد مراسمی در پاسداشت این بزرگوار در این مکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: درود بر مردم ولایتمدار که در صندوق‌های مشارکت 80 درصدی را رقم زدند و بعد از اعلام نتیجه خیابان‌ها را شلوغ نکردند.

امام‌جمعه رشت بابیان اینکه از تمامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهیم که برای حل مشکلات کشور همکاری کنند تصریح کرد: شاید بعضی‌ها در سالن‌های سرپوشیده از روی ذوق‌زدگی حرف‌هایی زدند و اینکه رئیس‌جمهور ما گفت «همیشه شبیه این روزهای آخر انتخابات باشد» منظور او تحرکات بی‌دینی و خلاف شرعی نبوده است و این اتفاقات بعد از پیروزی کمی طبیعی است.

وی با اشاره به جنایات آل سعودی در علیه مردم یمن  گفت: مردم مظلوم یمن از یک‌سو با گرسنگی، بی‌آبی و نبود امکانات زندگی و از طرف دیگر با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند که شماره‌حسابی برای کمک به این مردم تعیین‌شده است.

قربانی افزود: آنچه یک انسان مسلمان را رنج می‌دهد این است که دولت سعودی خانه‌های شیعیان را در بحرین و یمن نابود می‌کنند و می‌بینید که برخلاف جمهوری اسلامی ایران در فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، ترکیه و افغانستان ناامنی است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به کشتار مردم افغانستان گفت: 500 نفر مسلمان را در این ماه رمضان در افغانستان با انفجار نابود کردند و باید برای از بین بردن این ناامنی‌ها دعا کنیم.

زیر مجموعه: خطبه ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام