نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

مراسم عزاداری شهادت فاطمه(س) در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد ( 1 اسفند 96 )


سفیرسبز : مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور علما، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

امام جمعه موقت رشت امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه وقایع و حوادث تاریخی مانند دریا است اظهار کرد: عظمت دریا به اندازه امکانات افراد قابل درک است.

حجت‌الاسلام ابوطالب حجازی با بیان اینکه انسانی که در عصر وقوع یک واقعه تاریخی زندگی می‌کند نمی‌تواند تمام زوایای آن واقعه را درک کند، تصریح کرد: در عصر وقوع هر حادثه موافقان و مخالفانی هستند و بعضی از مواقع تبلیغات وقایع را طور دیگری جلوه می‌دهد.

وی به سرگشتگی افراد در هیاهوی تبلیغی اشاره کرد و افزود: افراد در هیاهوی تبلیغات مختلف نمی‌توانند تشخیص دهند که واقعیت کدام است.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: مردم زمان حضرت زهرا(س) این بانوی بزرگ اسلام را نشناختند.

حجازی به معنویت والای حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: زندگی عادی حضرت زهرا(س) در ابعاد شوهرداری، فرزندداری و خانه‌داری قابل بررسی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) آگاه به مسائل سیاسی زمان خود بود، خاطرنشان کرد: بانوی جوان عبادتگری که نماز شب و مستحبی ایشان ترک نمی‌شد و عارفی که به کمال عرفانی رسیده بود، از دیگر ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) است.

امام جمعه موقت رشت به شوهرداری حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و یادآور شد: حضرت زهرا(س) در طول 9 سال زندگی با حضرت علی(ع) هیچگاه تقاضایی از ایشان نکرد.

حجازی با بیان اینکه فاطمه(س) در بعد سیاسی حامی ولایت بود، متذکر شد: حضرت زهرا(س) همواره از حضرت علی(ع) در راستای دفاع از ولایت حمایت کرد.

وی، مقام معنوی حضرت فاطمه(س) را به مراتب از مقام اجتماعی ایشان بالاتر دانست و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دارای منزلتی است که برای تمام فرزندانش الگو محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مقام شفاعت حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: در روز رستاخیز حضرت زهرا(س) شفاعت‌کننده بزرگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام