نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

اوقاف موظف به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است ( 7 بهمن 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه وقف در انجام امور خیر گفت: اوقاف زیر نظر رهبری معظم نظام، موظف است تا فرامین الهی، دینی و رهبر معظم را امینانه در اجرای درست نیات واقفین پیگیری کند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در آیین دست‌های مهربانی (به‌ میزبانی ایتام) و افتتاح مرکز حفظ قرآن دارالایتام مژدهی رشت با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: ما مسلمانان بر مبنای وظایف دینی، با نیت اندوختن برای آخرت، داشته‌های خود را برای ایتام و نیازمندان و قف می‌کنیم.

وی گفت: پرورشگاه مژدهی و آموزشگاه و پرورشگاه شایگان در رشت، فرزندانی را که بر اساس سوانح و حوادث طبیعی پدر و مادر خود را ازدست‌داده‌اند در آغوش گرفتند تا از امکانات علمی وزندگی بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مرحوم مژدهی در زمان طاغوت مسئله را با وزیر وقت در میان گذاشت و سپس از انقلاب اسلامی ایران به نیت خود پابرجا ماند تصریح کرد: از همین مکان‌ها پزشکان و مهندسان زیادی وارد جامعه خدمت‌رسانی می‌شوند بنابراین فعالیت این نوع مراکز با فضای مناسب جهت احیای این پتانسیل ارزشمند برای آینده جامعه اسلامی بسیار ستودنی است.

قربانی با بیان اینکه انجام نیات واقفین نباید میلی‌ صورت بگیرد گفت: باید مراقب نیات واقفین بود و آنچه مقرر است تمام و کمال انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر حمایت از ایتام گفت: من خود نیز از ایتام محسوب می‌شوم و با انجام حق پدری یک خیر وارد حوزه علمیه شدم و امروز جهت قدردانی از کار نیک آن مرحوم در انجام عبادات او را نیز بهره‌مند می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه یکی از ایتام پرورشگاه مشغول به تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه است افزود: چنین فردی به دلیل آشنایی با درهای مردم و ایتام می‌تواند در مسیر الهی گام بردارد مجتهدی ارزشمند شود.

قربانی با اشاره به جایگاه وقف در انجام امور خیر اظهار کرد: اوقاف زیر نظر رهبر معظم نظام، موظف است تا فرامین الهی، دینی و رهبر معظم انقلاب را امینانه در اجرای درست نیات واقفین پیگیری کند.

به گزارش فارس، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ۱۳۵ میلیون تومان عواید موقوفات پرورشگاه از محل حاصل موقوفات، پرداخت کرد و با راه‌اندازی کلاس‌های مجازی حفظ قران کریم، در این موسسه فعالیت می‌کرد.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام