نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

مسؤولان حوائج مردم را برآورده کنند + تصاویر ( 2 دی 96 )


گیلانیان : نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه به مسؤولان مبنی براینکه در برآورده کردن خواسته‌های مردم خسته نشوید، اظهار کرد: دست خداوند با جماعت است و حوائج مردم باید از طریق مسؤولان برآورده شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با دست‌اندرکاران حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با اشاره به مسؤولیت خطیر راهداران اظهار کرد: افراد در جامعه لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی با ذکر دو روایت از امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)، تصریح کرد: هر کدام از افراد جامعه مسؤولیتی به عهده دارند و احتیاج مردم را برطرف می‌کنند.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه جامعه به قوانین راهنمایی و رانندگی، مهندسان راهداری و رانندگان نیاز دارد، بیان کرد: انسان مدنی نیاز قانون و برنامه دارد و بهترین قانون‌گذار انبیای الهی هستند تا مردم براساس عدل رفتار کنند.

آیت‌الله قربانی در ادامه به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تغییر پایتخت فلسطین اشغالی به قدس شریف اشاره کرد و افزود: امور جامعه نباید به دست افراد پست باشد.

وی با بیان اینکه اگر خدا در جامعه نباشد سراسر زندگی انسان‌ها حیوانی می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها با پلیس نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به مخالفت جامعه جهانی در سازمان ملل علیه خواسته آمریکا مبنی بر جابه‌جایی پایتخت فلسطین اشغالی به قدس شریف اشاره کرد و گفت: زمانی که خدا نباشد خادم‌الاحرمین تبدیل به خائن‌الحرمین می‌شوند.

آیت‌الله قربانی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار به حوزه علمیه قلم در لایحه بودجه سال 97 دولت به مجلس، یادآور شد: طلاب 80 کشور در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند و این افراد نام خداوند، قرآن، دین و تقوا را در کشورهای خود زنده می‌کنند.

وی همچنین امام حسین(ع) را قهرمان میدان ایمان و اخلاق خواند و متذکر شد: امام حسین(ع) تنها قهرمان میدان نبرد نبود بلکه مروت، اخلاق و عدالت را به جامعه ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه به مسؤولان مبنی براینکه در برآورده کردن خواسته‌های مردم خسته نشوید، اظهار کرد: دست خداوند با جماعت است و حوائج مردم باید از طریق مسؤولان برآورده شود.

آیت‌الله قربانی، برطرف کردن نیاز مردم را از نعمت‌های خداوند برای مسؤولان دانست و بیان کرد: بهترین مردم کسانی هستند که حاجت و گرفتاری جامعه را برطرف می‌کنند.

نصب 37 دستگاه سامانه ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود بیش از 11 هزار کیلومتر راه در این استان اشاره کرد و گفت: اداره کل مذکور مسؤولیت نگه‌داری 16 هزار دستگاه پل و 15 دستگاه تونل به طول حدود شش کیلومتر راه به عهده دارد.

محمدرضا نازک‌کار، ارزش سرمایه‌ای راه‌های گیلان را 236 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: سالانه باید 708 میلیارد تومان برای نگه‌داری راه‌های استان اختصاص پیدا کند اما اعتبارات اختصاص یافته به مراتب کمتر از این مبلغ است.

وی با بیان اینکه 168 شرکت حمل کالا و 126 شرکت جابه‌جایی مسافر در گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دو شرکت حمل بین‌المللی کالا و یک شرکت بین‌المللی جابه‌جایی مسافر در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت 12 هزار و 209 نفر راننده در استان خبر داد و بیان کرد: در مدت هشت ماه سال جاری 6 میلیون و 57 هزار تن کالا و 3 میلیون و 720 هزار مسافر در جاده‌های گیلان حمل و جابه‌جا شده است.

نازک‌کار به نصب 16 دستگاه دوربین در راه‌های شریانی گیلان در سال 95 اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری نصب 37 سامانه ثبت تخلفات رانندگی جدید در جاده‌های استان هدف‌گذاری شده و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 12 مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های گیلان، اظهار کرد: 11 مجتمع خدمات رفاهی جدید در جاده‌های استان احداث می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بر ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان تأکید کرد و یادآور شد: امسال آموزش ارتقای فرهنگ ترافیکی در 65 مدرسه گیلان هدف‌گذاری شده است.

نازک‌کار، آموزش قوانین عابر پیاده و موتورسیکلت سواران در 50 روستای گیلان را از هدف‌گذاری‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال 96 ذکر کرد و افزود: بیشترین تعداد تلفات جاده‌ای استان مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است‌.

وی از اعزام 41 گروه راهداری به 358 کیلومتر گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر گیلان خبر داد و بیان کرد: 16 راهداری ثابت و 9 راهداری سیار استان تجهیز شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه 274 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با عمر مفید به طور متوسط 26 سال به گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر استان اعزام شدند، تصریح کرد: در تلاش هستیم با نوسازی ناوگان عمر ماشین‌آلات راهداری استان را به 15 سال کاهش دهیم.

26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان و یکم دی روز راهدار، هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام